Yaratıcı Düşünmenin Önemi

Ocak 11, 2021

Önceki  yazımızda nasıl yaratıcılık yeteneğimiz geliştirebileceğimizden bahsettik. Şimdiyse  "Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatı için önemi nedir?", "Yaratıcılık eğitimi nedir?" ,"Yaratıcılık neden gerekli?" gibi soruların cevaplarını arayalım. Genel olarak yapılan araştırmalar yaratıcı düşünmeyi öğrenmenin kolaylaştırdığını kanıtlıyor. Günümüz de  büyük bir değişim var. Bu değişimi çabuk bir şekilde ayak uydurmak için yaratıcılık çok önemli bir durum teşkil ediyor. Gençler ve çocuklarımız  için yaratıcı düşünmeyi öğretmek gerçekten önemlidir. Çünkü çağımız yaratıcılık çağıdır. Gelin şimdi George Land'ın yaptığı yaratıcılık testine bakalım.


George Land'in Yaratıcılık Testi

    George Land 1968'de bir araştırma çalışması yaptı. 3 ila 5 yaş arasındaki çocuklar üzerinde bir yaratıcılık testi yaptı. Bu, NASA için bilim insanları ve yenilikçi mühendisleri seçmek için yaptığı test ile aynıydı. Aynı çocukları 10 yaşlarında ve tekrar 15 yaşında test etti. Sonuçlar şok ediciydi.

     5 yaşlarındaki yaratıcılık %98 iken,10 yaşına geldiğinde %30 oldu ve 15 yaşındakilere test edildiğinde sadece % 12 oldu. Aynı test 280.000 yetişkine verildiğinde, yaratıcılık yalnızca %2 idi. Testin gösterdiği, yaratıcı olmayan davranışın öğrenilmesidir.

Neden Yetişkinler  Çocuklar Kadar Yaratıcı Değil?
                    
       Kurallar ve düzenlemeler yaratıcılığı ortadan kaldırır.Eğitimimiz 200 yaşında. Bize öğrettiği şey, farklı düşünmek değil sadece talimatları izlemektir.


Hayatta yaratıcı düşünmenin önemi


Eğitimde Yaratıcılık

          
      Peki eğitimde yaratıcılığın önemi nedir? Günümüz dünyasında önemli olan sadece belirli bir beceri öğrenmek değildir. Öğrencileri sınıfın ötesinde hayata hazırlayan şey, daha yaratıcı olmanın tekniklerini öğrenmektir. Okullar, sınıflarda eğitimde yaratıcılığın önemini kabul etmeye başladı.Yaratıcılık kurslar, akademi tarafından sağlanır, çünkü sadece bu yolla öğrencilerin hayatta başarılı olmasına yardımcı olur. Yaratıcılık; Türkçe, sanat gibi belirli konularla sınırlı değildir.Tüm konular yaratıcı düşünmenin kapsamına girer.

Neden Yaratıcı Eğitimcilere İhtiyacımız Var?

       Uluslararası eğitim danışmanı Sir Ken Robinson, bir zamanlar Oscar'ı kazanan Alman bestecisi Hans Zimmer ile röportaj yaptı. Zimmer görünüşe göre okulda asi bir çocuktu.8 okuldan atıldı. Anne-babası onu dokuzuncu okula götürdüklerinde baş öğretmen, Zimmer'i onunla konuşarak eğitimi nasıl kavrayacağını anlattı. Baş öğretmen Zimmer'in müziği sevdiğini söylediği için onun için müzik eğitimi aldı. Başarılı kariyerine aitti.



yaratıcı düşünmek

          Sadece Hans Zimmer'in müziği değil, öğretmen ve öğretim yöntemi de yaratıcıdır.Bu yine eğitimcilerde yaratıcılığın öneminin kanıtıdır. Zimmer, baş öğretmenin öğretim metotlarında yaratıcı olduğu için şanslıydı. Fakat bugünün emirci öğretim ortamında, bunun için herhangi bir alan yoktur.

        Yine bir deney sırasında, bilim ve sanat öğrencilerine yaratıcı düşünmek için bir yazılı görev verildi. Bu görev sonun da herkes şaşkına döndü. Fen öğrencileri sanat öğrencilerinden çok daha iyi performans gösterdi. Deney, iş yerindeki bilim insanlarının yaratıcı düşünmelerinin değerini gösterdi. Kuruluşlarını ilerleten şey, bu bilim insanlarının yaratıcılık ve yenilikçiliğidir. Bu başlangıç, ​​şirketin çalışma atmosferini teşvik eder.

        Her koşulda yaratıcı düşünme, mutlu ve dengeli öğrenciler yetiştirmek için eğitimciler tarafından benimsenmelidir. Doğru düşünen gelecek nesiller, sadece bu yöntemle yetiştirilebilir.


     Eğitimin ana hedefi, diğer nesillerin yaptıklarını tekrarlamaktan ziyade yaratıcı ve keşfedici insanlar yaratmaktır. - Jean Piaget 


     Öğrencilerin başarısızlıktan korkmamaları için hayal gücünün temelini sağlamlaştırın. Yaratıcı ifade ve bilgide sevinci uyandırmak öğretmenin en önemli amacıdır. - Albert Einstein
yaratıcı düşünmek


   Öğretmenler; bunları sistemlerine, okullarına ve ruhuna dahil etmek istiyorlarsa, kendilerini üretken eğitimciler olarak düşünmelidirler.


     Yaratıcılık; profesyoneller için çok önemli bir beceridir. Bu artık sanatçılar ve müzisyenler ait bir şey olarak görülmez. Tüm alanlardaki profesyoneller için çok önemli bir beceridir.% 20 kuralı dünyadaki en büyük ve başarılı işletmelerin çoğu tarafından uygulanmaktadır. Bu, çalışanlarımızın yeni fikirleri keşfetmek ve yaratıcı düşünmek için çalışma sürelerinin% 20'sini kenara çekmeye teşvik ettikleri anlamına geliyor. Modern iş dünyasın da en önemli iş becerisi olarak değerlendiriliyor. Dünyadaki kuruluşlar için son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre yaratıcılık ve yenilik, 1 numaralı stratejik önceliklerdir. Boston Consulting Group'un yıllık strateji araştırması, inovasyon ve yaratıcılığı üst düzey taktiksel zorunluluk olarak göstermektedir.

    Tüm günlük işlerimizin bir parçasıdır bu. Birçok araştırmacı problemleri çözmek ve fırsatları değerlendirmek için aynı fikirde olacaktır. Yaratıcı düşünmeyi ve faydalı ve orijinal fikirler bulmak gerekir. NESTA Everyday Innovation anketine göre, yaratıcılık modern çalışmanın ayrılmaz bir parçasıdır. Sadece kemer sıkma stratejileri yapanlar ya da üst düzey yöneticiler için değil, hepimiz için bu böyledir.

   Üniversite mezunlarını araştıran yeni bir araştırmada Adobe'nin, müfredat öğretiminde yaratıcı düşünmenin çok daha yüksek bir öneme sahip olduğu kanıtlandı. ABD'de yürütülen "Yaratıcılık ve Eğitim: Niçin Gerektirir?" araştırması, yaratıcı olmanız gereken her kariyer de başarılı olmanın kanıtıdır. Aynı zamanda, bu sadece bir kişilik özelliği, yararlı bir beceri değil, öğrenilmiş bir beceri olduğunu vurgulamaktadır.


yaratıcı düşünmek


Yaratıcılık Öğretilebilir mi? 

  Evet, yaratıcılık becerileri öğrenilebilir. İhtiyacınız olan tek şey, yaratıcı sürecekeşfetme arzusuna ve merak ruhuna olan ilgimizdir. Yaratıcılık eğitimi, etkililiği konusunda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalar, iyi tasarlanmış yaratıcılık eğitim programlarının tipik olarak öğrencilerin, öğretmenlerin ve profesyonellerin performanslarını teşvik ettiğini göstermektedir. Bu kursları ile bu yetenek artırabilir. Yaratıcılık eğitimi, yetişkinlere (sanatçılar, müzisyenler, yazarlar, eğitimciler ve profesyoneller) yardımcı olacak birkaç kurs vardır. Bu yolla  yazı, fotoğraf, kolaj, hikaye anlatımı, serbest biçimli çizim, rehberli görselleştirme gibi etkinlikler ile geliştirin.

    Yaratıcılık eğitimi programlarının etkinliğine katkıda bulunan faktörler nelerdir? Bu programlar üzerine yapılan çalışmalar, daha başarılı programların, gerçekçi egzersizleri kullanarak bilişsel becerilerin geliştirilmesine odaklandığını gösterdi. Daha başarılı programlar, katılımcıların beceriksizliklere öz eleştiri ile engellenen şeylere karşı başarısızlık korkusunu yenmeye ve mücadeleci olmaya yardımcı oldu.

      Bu atölyelerde, odaklanmanın ve özgürlüğün el ele geçtiği,besleyici,eğlenceli ve rekabet gücü olmayan bir ortam da yaratıcılıklarını arttırmayı öğrendiler. Basitçe bu ürüne odaklanmak yerine, bu atölye çalışmaları yaratıcı düşünme sürecini ele alır. Bunu bir yaşam biçimi olarak vurguluyorlar. Oyun yoluyla bunun geliştirilmesi bu sürecin temel bileşenleri oyuna dahil. Sınırsız fantezi ve gerçekliği keşfetmek için yeni deneyler, olanaklar ve keşifler üretirler.


yaratıcı düşünmek

   Sağlıklı bir kişilik geliştirilmesi için oyun önemlidir. İyi bir oyun seansından sonra çocuk sakin ve tatmin edicidir. Oyun kesilirse, çocuk sık sık derin sıkıntılar yaşar. Çocuğa çevreden çok katı bir işkence görürse hayal kırıklığı yaşar.Böyle bir çocuk başkalarına işkence yapmaya başlayabilir. Bireylerin standartlarını karşılamak için oyun sıklıkla engellenir ve bu durum çocukların kişilik oluşumu üzerinde zararlı ve olumsuz bir etkisi olabilir. Yaratıcı düşünme kıvılcımını kaybetmiş bir yetişkinin, oyun yoluyla yaratıcı olmanın öğretilmesi mümkündür. Bir dizi deney aracılığıyla çocuğun yetişkinlerde merak duygusunu alırlar.

  Bir yaratıcılık eğitim programına katılanlar, bu süreçde nasıl yer alacaklarını ve oyun yoluyla yaratıcılıklarına olan güvenini arttırmayı öğrenirler.Yaşamın başarılı olması için yaratıcılık gereklidir.İnsanlar yaratıcı olarak doğarlar ve doğru ortama sahip olup,yeterli imkanlara ve eğitim ile herkes bu doğuştan gelen yeteneğe sahip olabilir.

Benzer Yazılar:

0 yorum